WPROWADZENIE
Opisywany procesor KORGA jest wciąż rzadko zauważany- stanowi on konkurencję dla produktów BEHRINGERA bądź DIGITECHA w tym przedziale cenowym (KORG jest nawet tańszy). Urządzenie ma 57 efektów działających w technologi REMS, jest niewielkie i łatwe w transporcie. Każde ze swoich ustawień możemy zapisać w 40 komórkach pamięci. Zasilane z 4 'paluszków’ bądź zasilacza 9V, ma także możliwość podpięcia słuchawek. Całość zamknięta jest w plastikowej obudowie z okrągłym wyświetlaczem.
AX3G ma dwa przełączniki nożne. Po wciśnięciu obu, automatycznie uruchamia się stroik i następuje 'bypass’ czyli wyciszenie wszystkich efektów. Jeśli przytrzymamy dłużej oba przełączniki to przejdziemy w stan wyłaczenia (MUTE) ciągle mając możliwość strojenia.
Po lewej stronie jest pokrętło do wybierania efektów (po jednym z grup PRE FX; DRIVE/AMP; MOD; DELAY/REV + bramka szumów NR + symulacja paki)
Po prawej natomiast dwa przełączniki i pokretło służące do zmiany parametrów efektów.
EFEKTY
COMP- kompresor, generuje sporo szumów zwłaszcza w połączeniu z przesterem; 2 parametry regulacji
PICKUP- symulacja przystawek SH; HS; 5parametrów do regulacji
AC SIM- symulacja Gitary akustycznej, całkiem przyjemna; 4parametry
WAH- kaczka- wymaga wpięcia pedału głośności
AUTO WAH- auto kaczka, strasznie kulawa; 4parametry
VIB/PH- uni-vibe bądź phaser do wyboru, bardzo ładnie brzmi; 5parametrów
CH/FLN- chorus i flangler, bez zastrzeżeń; 4parametry
OCTAVE- oktawer, przy więcej niż jednym dźwięku często zamula się; 2parametry
RING MOD- efekt FX; 4parametry
DRONE- sitar; 3 parametry
TUBE OD- typowu overdrive; 3parametry
BTQ OD- czysty i klarowny overdrive; 3parametry
FAT DIST- przeciętny distortion; 3parametry
OR DIST- odmiana poprzednika; 3parametry
METAL- ostry przester, trochę 'bzyczący’; 5parametrów
SHRED- wg. mnie najsłabszy punkt KORGa; 5parametrów
FUZZ- typowy fuzz; 3parametry
OCFUZZ- fuzz z octaverem; 3parametry
SYMULACJE WZMACNIACZY
BTQ CL- czysty sygnał, bez rewelacji; 6parametrów
BLK 2×12- Fender Blackface; 6parametrów
AC15- wzm. VOXa; 6parametrów
AC30TB- j/w, oba zresztą bardzo ładnie brzmią; 6parametrów
UK68P- Marshall 1959 SLP; 6parametrów
UK80S- Marshall JCM 800 Modell 2203; 6parametrów
UK MDN- Marshall JCM 2000 DSL100; 6parametrów
US MDN- Mesa Rectifier
PAKI GITAROWE
C0 TWEED 1×8- Fender Tweed
C1 TWEED 1×12
C2 TWEED 4×10
C3 BLACK 2×10
C4 BLACK 2×12
C5 AC15TBX
C6 AC30TBX
C7 Uk H30
C8 UK T75
C9 US V30
Efekty Modulacyjne
CL CHO- standardowy chorus, możliwość ustawienia: mono, stereo dry, stereo wet; 4parametry
MT CHO- (MULTI TAP CHORUS) stereofoniczna odmiana poprzednika; 4parametry
CL FLN- klasyczny flangler; 5parametrów
BI CHO- wariacja chorusa; 5parametrów
DUO PH- podwójny phaser; 5parametrów
TREM- automatyczny wibrator; 4parametry
ROTARY- 'latający’ dźwięk, efekt stereo; 2parametry
PITCH- dodaje do dźwieku podstawowego drugi z zakresu oktawy (w górę lub dół); 5parametrów
RND FILT- efekt FX; 5parametrów
FILTRON- odmiana autowah; 5parametrów
DELAY/REVERB
ECHO+ -echo, z którego mozna wyciągnąc delay,a; 4parametry
MLT HD- odmiana pogłosu; 4parametry
MOD DLY- delay; 4parametry
ST DLY- delay; 4parametry
PP DLY- kolejny delay; 4parametry
SLAP- lekki pogłos; 4parametry
SPRING- 'sprężynowy’ pogłos; 4parametry
PLATE- kolejne echo; 4parametry
ROOM- kolejne echo; 4parametry
HALL- pogłos; 4parametry
UWAGI
Parametr MIX oznacza uwypuklenie danego efektu w odniesieniu do całości
Parametr P3 efektu VIB/PH ustawiony na:
U1- oznacza działanie Uni-vibe z wibratem
U2- oznacza działanie uni-vibe z chorusem
or i bl- oznacza działanie phasera (dwie odmiany)
ZAPISYWANIE WŁASNYCH USTAWIEŃ
Lewe pokrętło ustawiamy na pozycji WRITE, następnie wybieramy numer komórki pamięci i naciskamy prawy przycisk’write’ przy pokrętle, na wyświetlaczu pojawi sie CP.
Pozdrawiam- gooooo